• evavanbuggenhout

Nieuw in Evergem vanaf 2023-2024: GO! Einstein Basisschool en Internaat Evergem!

Bijgewerkt op: 21 feb. 2022

Eindelijk mag het nieuws de deur uit: kinderen van 2,5 tot 12 jaar uit regio Evergem kunnen vanaf schooljaar 2023-2024 terecht in een gloednieuwe basisschool en ingebouwd internaat op GO! Scholencampus Evergem gelegen aan de Hofbilkstraat. Met een hypermoderne nieuwbouw en een innovatief pedagogisch project is de komst van Einstein basisschool en Internaat Evergem een echte meerwaarde voor de campus en voor Evergem in het algemeen.

Capaciteit voor 250 kinderen

Met de komst van een basisschool en ingebouwd internaat aan de Hofbilkstraat in 2023-2024 investeert GO! scholengroep Gent in een innovatieve nieuwbouw én in een sterk campusverhaal waar leerlingen van 2,5 tot 18 jaar welkom zijn. Momenteel zijn er op de campus al twee secundaire scholen gehuisvest: GO! Einstein Atheneum en MUDA Kunstsecundair. Einstein basisschool krijgt een maximale capaciteit van 250 leerlingen. Voor die kinderen zullen er ook 65 plaatsen zijn in het ingebouwde internaat. Op GO! Scholencampus Evergem zullen kinderen en jongeren ondergedompeld worden in kwaliteitsvol onderwijs met een eigenzinnige en kunstzinnige toets.

Troeven van Einstein basisschool

De plannen voor de nieuwbouw zien er veelbelovend uit: een duurzaam, hypermodern schoolconcept waar kinderen de ruimte krijgen om te leren en te creëren. Toch is dit innovatieve concept een mix van nieuw en vertrouwd. Tim Godyn, directeur van de toekomstige basisschool en momenteel nog van GO! basisschool Het Molenschip, legt uit: ‘In feite gaat het hier niet over een totaal nieuwe school, maar over een verhuis en transformatie van de wat verderop gelegen GO! basisschool Het Molenschip. De school vaart als het ware een nieuwe koers voortbouwend op waar we al sterk in waren: een creatieve, warme school met focus op STEM, muzische vorming en talen.'

Samenwerking met GO! Einstein Atheneum

En het is die focus waarin basisschool en secundaire school elkaar vinden. Albrecht Terryn, directeur GO! Einstein Atheneum: ‘We wisten dat er veel raakpunten zijn met de basisschool wat betreft onderwijsaanbod en pedagogische aanpak en werkten voor bepaalde zaken al samen. Een verhuis naar de Hofbilkstraat was dan ook een logische volgende stap en een echte aanwinst voor onze scholencampus.’

Tim Godyn vult aan:‘Hiermee slaan we als basisschool ook twee vliegen in 1 klap: dankzij de innovatieve infrastructuur versterken we onze pedagogische aanpak en door de fysieke nabijheid van Einstein Atheneum en MUDA Kunstsecundair halen we onze banden nog nauwer aan. De naamsverandering naar Einstein basisschool volgde vrij snel uit dit proces en toont ook die versterkte samenwerking.’

Start werken

De bouwwerken starten vanaf maart 2022. De oplevering is voorzien in het najaar van 2023. De basisschool en het internaat vermoeden dat tegen januari 2024 alle leerlingen en internen hun intrek zullen hebben genomen in de nieuwbouw. Op 21 februari 2022 organiseert de scholencampus samen met het bouwteam en de gemeente Evergem een infoavond voor buurtbewoners.

505 weergaven

contact-blogpost