Een innovatieve onderwijsaanpak

We behalen dezelfde leerdoelen en eindbestemming als andere scholen, maar we kiezen bewust voor een leerpad dat kinderen prikkelt in hun nieuwsgierigheid. We dagen hen uit om zelfstandig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Dat doen we o.a. via projectwerking, ontdekkend leren, experimenteren en door te werken met leerunits. Zo maximaliseren we de kansen om tot leren te komen.

Met een focus op STEAM verkennen we de belangrijkste studiedomeinen van de toekomst (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Onze school.

GO! Einstein Basisschool is een nieuwe school op vele vlakken: een innovatief project, uniek in regio Evergem én in een gloednieuw, hypermodern schoolgebouw.

jongen.jpg

Een familiale school met een XL leeromgeving

Op Einstein Basisschool krijg je het beste van 2 werelden: we combineren de voordelen van een kleinschalige, warme school met de leerkansen op een bredere campus. Zo creëren we een XL leeromgeving in een veilig, vertrouwd klimaat.

We delen de campus met 2 secundaire scholen en 1 internaat. Samen schrijven we een verhaal vanaf de peuterklas tot het 6de jaar secundair. Je kind kan dus zijn/haar hele schoolloopbaan terecht op 1 plek. En door bv. workshops in het STEAM-lab in Einstein Atheneum laten we onze leerlingen al op vroege leeftijd kennismaken met het secundair.

Het familiale karakter van onze school bewaken we door max. 25 leerlingen toe te laten per leerjaar.

Een nieuwbouw met grenzeloze mogelijkheden

We bouwden een hele nieuwe school volledig op maat van onze innovatieve pedagogische werking. De infrastructuur versterkt ons onderwijsproject. Het gebouw prikkelt de verbeelding van kinderen en nodigt hen uit om te ontdekken. Via modulaire leerunits geven we kinderen alle ruimte om maximaal tot leren te komen.

Met onze nieuwbouw creëren we de ideale leer- en leefomgeving voor jouw kind: een duurzaam gebouw met veel lichtinval en extra faciliteiten zoals een volledig uitgeruste sporthal, een groene speelplaats en een verkeersluw domein.

Een internationale blik

Grenzeloos leergierig nemen we ook letterlijk: we gaan op verkenning over de landsgrenzen heen. Zo kan je kind niet enkel op bos- , boerderij- of zeeklassen, maar ook met de juf of meester op uitwisseling naar pakweg Finland.

Een blik op de wereld creëren we ook door Franse les al vanaf de kleuterklas aan te bieden. We spelen hiermee maximaal in op de indrukwekkende capaciteit van kleuters om taal te ontwikkelen en geven hen hiermee een voorsprong voor het leven.